Ofte stillede spørgsmål om opladning
Hjælp til bestilling
Du kan bestille en ladeboks løsning hos EWII online eller ved at kontakte vores kundeservice på 70 55 55 55.
Du kan bestille en serviceaftale hos EWII online eller ved at kontakte vores kundeservice på 70 55 55 55.
Det gælder for dig, der allerede har en ladeboks, men ønsker elrefusion hos EWII.
Om aftalen
Ja. For at købe en ladeboks hos EWII kræver det, at du også har en elaftale hos os.
Vi anbefaler, at du vælger en elaftale med en variabel elpris, hvis du vil have mulighed for at planlægge din opladning. Hos EWII tilbyder vi Timepris, Grøn Timepris eller Grøn Prisloft.
Der er ingen binding på din serviceaftale eller installation hos EWII - heller ikke på din elaftale hos EWII.
Med en ladeboks hos EWII får du:
Køb af ladeboks hos EWII forudsætter, at du har en elaftale hos EWII.
Produkter og priser
En ladeboks hos EWII koster 9.995 kr.
Når du køber en ladeboks løsning hos EWII, forudsætter det, at du samtidigt får en serviceaftale, som koster 79 kr. pr. måned. Samt at du er elkunde hos EWII.
Når du oplader hjemme, betaler du samme pris pr. kWh, som du gør for det øvrige strømforbrug i husstanden.
Dog er det muligt at få elafgiftsrefusion, når du har en serviceaftale, og ikke får afgiftsrefusion i forvejen (fx på solceller eller varmepumpe).
Vi anbefaler, at du vælger en elaftale med en variabel pris, der varierer time for time. F.eks. Timepris, Grøn Timepris eller Grøn Prisloft.
De fleste elbiler kører ca. 5-6 km. på 1 kWh. Du kan se det forventede forbrug i din elbils brugermanual.
Prisen på strøm varierer fra time til time, men den ligger som regel inden for 2-3 kr. pr. kWh.
Installation af ladeboks
Hos EWII kan du vælge mellem en standard installation og udvidet installation. Det afhænger af, hvad behovet for installation er på adressen.
Typisk vil en standard installation være dækkende for 9 ud af 10.
Du skal bestille en udvidet installation, hvis følgende gør sig gældende:
Vær opmærksom på, at der vil være ekstraudgifter ved en udvidet installation.
Her kan du se, hvordan forløbet med installation af ladeboksen ser ud hos EWII.
Serviceaftale
Ja, du skal være elkunde hos EWII for at få en serviceaftale. Ellers kan du ikke få fuld elrefusion.
Du bliver opkrævet for det månedlige abonnement på serviceaftalen af EWII via vores opladningsapp.
Du finder serienummeret direkte på ladeboksen eller på ladeboksens emballage. Serienummeret består af 3 bogstaver og 6 cifre (fx ZAP034337). Du kan også finde det i din ladeapp.
Ja, du kan ikke købe en ladeboks hos EWII uden også at orette en serviceaftale.
Refusion af elafgift
Hvis du har en serviceaftale og din elaftale hos EWII, kan du få refunderet den fulde elafgift (med undtagelse af minimumssatsen på 0,5 øre pr. kWh). Dette gælder, med mindre du allerede har nedsat afgift i forbindelse med opvarmning med el, eller hvis du har solceller eller en varmepumpe installeret.
Elafgiften er 94,63 øre pr. kWh inkl. moms per 1. januar 2024.
Nej, du kan ikke selv søge om elafgiftsrefution.
Hos Skat er det en forudsætning, at en virksomhed drifter og vedligeholder ladeboksen for at man kan søge afgiftsrefusion.
Når du har en serviceaftale hos EWII, klarer vi det for dig og sikrer, at du får udbetalt refusion af elafgiften på den strøm, du bruger på opladning af elbilen.
Når du har en serviceaftale hos EWII, kan du se din elafgiftsrefuion i EWIIs Opladnings-app.
Ja, du skal bruge EWII Opladning - vi tilbyder refusion gennem vores opladningsapp. Her får du refusion automatisk og øjeblikkelig.
EWII Opladnings-app
EWII Opladning er udviklet i samarbejde med Monta, så hvis du i dag allerede har en bruger hos Monta, kan du logge ind med den i EWII Opladning. Du behøver altså ikke at oprette en ny bruger og alle dine indstillinger følger med over i EWII Opladning.
Du kan finde hjælp og vejledning til, hvordan du bruger EWIIs Opladnings-app.
Brug for hjælp til opladning?
Du kan kontakte EWIIs kundeservice på 70 55 55 55.