Meld flytning her
Meld gerne flytning så tidligt som muligt. Du kan tidligst melde flytning 2 måneder på forhånd og senest 7 hverdage før flyttedatoen. På den måde kan vi sørge for, at der er en aktiv elaftale på din nye adresse.
Vi sørger desuden også for at informere elnetselskabet, der står for aflæsningen af din el.
Vil du flytte dit internet fra EWII med til din nye adresse, er det nemmest for dig at kontakte os på 70 55 55 55. Så hjælper vi dig gennem processen.
Ønsker du selv at flytte dit abonnement, skal du først opsige dit abonnement på internet på din nuværende adresse, og dernæst bestille et nyt abonnement til din nye adresse.
Hos EWII tilbyder vi hastigheder på op til 1000 Mbit. Indtast din nye adresse lige her, og se hvor hurtigt internet vi kan tilbyde dig.
Opsiger du din aftale hos EWII, kan det være en god idé at tilmelde dig NemKonto på selvbetjeningen, så vi kan tilbagebetale eventuelt tilgodehavende.
Vil du gerne bestille el i forbindelse med en flytning eller har du fx købt et sommerhus?
Bestil el i forbindelse med flytning
Vil du gerne skifte til el fra EWII på din nuværende adresse?
Skift til EWII på nuværende adresse
Vil du gerne have internet fra EWII?
Find den hastighed der passer til dig
For at kunne melde flytning for en tredjepart, skal du have en fuldmagt. Er du i tvivl om, hvordan sådan én ser ud, kan du se et eksempel på en fuldmagt.
Godt at vide, når du flytter dine EWII abonnementer
Der er særlige regler for private elkunder og for udlejere samt boligforeninger.
Når du melder flytning hos os, sørger vi for at flytte din elaftale med til din nye adresse, såfremt du ønsker at overflytte elaftalen til din nye adresse.
Du skal henvende dig til den elleverandør, du ønsker at indgå en elaftale med. Ønsker du at skifte til EWII, kan du ringe til vores kundeservice på 70 55 55 55 eller bestille el her. Så sørger vi for, at du automatisk bliver flyttet over til os.
Vi oplever dog, at enkelte eludbydere kan finde på at opkræve dig et gebyr for ikke at personligt opsige dit abonnement. Vi anbefaler derfor, at du også selv opsiger dit abonnement hos din nuværende elleverandør. Gør gerne dette skriftligt, så du har dokumentation for din opsigelse.
Hvis du har brug for råd og vejledning til valg af elaftale eller opsigelse hos nuværende udbyder, kan du læse mere om vores elaftaler eller ringe til vores kundeservice på 70 55 55 55.
Hvis du skal flytte, er det vigtigt, at du melder flytningen til os. Du kan melde flytningen online til os på selvbetjeningen via dette link.
Når du flytter fra en adresse til en anden, skal vi opgøre det samlede elforbrug for adressen, som du fraflytter. Vi sender dig derfor efterfølgende en endelig regning for den fraflyttede adresse.
Hvis du ikke melder din fraflytning, vil du fortsat hæfte for forbruget på adressen, indtil ny ejer/lejer tilmelder sig adressen.
Er du internetkunde hos os, så husk også at kontakte os for at få flyttet eller opsagt din aftale i forbindelse med din flytning. Læs om opsigelse lige her.
Som udgangspunkt tager du din elaftale med dig, når du flytter. Det er dog vigtigt, at du husker at give os besked om flytningen.
Efter at du har frameldt dig enten telefonisk, via mail eller via selvbetjeningen, modtager du en kvittering for din flytning.
Du hæfter for el på samme måde som med husleje. Dvs. flytter du fra en adresse d. 15. april, men hæfter for husleje hele april måned, så vil du også hæfte for el hele april måned.
Du vil modtage flytteopgørelsen fra din fraflytningsadresse ca. 4-6 uger efter din fraflytningsdato.
Nej, det gør den ikke. Ønsker du automatisk betaling, skal du tilmelde dig på ny, når du flytter til en anden adresse. Betalingsaftalen på adressen du fraflytter opsiges automatisk, når der ikke længere betales.
Hvis du har EWII som elleverandør, og strømmen er afbrudt på din nye adresse, skal du kontakte os. Så hjælper vi gerne med at åbne for strømmen. Dit elnetselskab opkræver et gebyr for genåbningen, som vi viderefakturerer på din første regning.
Hvis du har meldt flytning til en forkert adresse eller til en forkert dato hos os, er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt på 70555555.
Vi sørger for at opdatere flytningen med de korrekte oplysninger, i det omfang det er muligt.
Godt at vide, når du melder flytning for en anden
Lejer skal have udfyldt og underskrevet fuldmagten for, at den er gyldig.
Nej, det kan du ikke. EWII er som virksomhed underlagt persondataloven. Det betyder, at vi som virksomhed håndterer og varetager alle personlige data i henhold til loven. For at beskytte de personlige data, skal der derfor fremlægges en fuldmagt, hvor vedkommende der flytter, giver fuldmagt til, at en anden person må foretage flytningen. Du kan her på siden finde, samt udfylde en tredjepartsfuldmagt.
Ja, ved at tilføje nedenstående fuldmagt til jeres lejekontrakt, så vil det være juridisk godkendt.
Nej, der er ikke behov for en fuldmagt ved fraflytning.
Ja, dog skal vi hos EWII have en skriftlig aftale med jer om, at I opbevarer alle fuldmagter fra lejerne i eget arkiv, og at EWII Energi A/S skal have tilsendt de enkelte fuldmagter i tilfælde af kontrol fra Energinet/Energitilsynet.
Elforsyningsloven § 6c foreskriver, at ejeren af bygningen/installationen skal betale for levering af el, hvis der bliver meldt fraflytning fra en lejer uden, at der efterfølgende bliver tilmeldt en ny lejer. Det kaldes også for leveringspligt.
Jf. forbrugeraftaleloven for private er det ikke muligt at melde til- og fraflytning for private uden gyldig fuldmagt.
Download og udfyld dette skema for tilmelding af til- og fraflytning, Fuldmagt for tredjepart
Skulle der opstå tomgangsperioder (dvs. perioder uden nogen lejer på adressen) og den tidligere lejer har haft EWII som elleverandør, så overgår ejeren af bygningen til EWII til leveringspligtig elforsyning. Der bliver efterfølgende tilsendt en kontrakt på dette.
Vi kan tilbyde, at I får elregningen for tomgangsperioden, uanset hvilken elleverandør, som overtager leveringspligten efter den sidste lejer. Til dette skal der laves en rammeaftale med os, hvorefter I bare skal melde ind til os, så snart I har en tomgang.
Dette skyldes, at den tidligere lejer har meldt fraflytning, hvorefter lejerens elleverandør har pligt til at levere el til dig jf. Elforsyningsloven § 6c. Du kan til enhver tid vælge en anden elleverandør, dog vil du blive opkrævet af elselskabet for evt. elforbrug af elselskabet, indtil du er overgået til den nye elleverandør, eller at en ny lejer har meldt tilflytning til en elleverandør på det lejemålet.
EWII må kun håndtere fraflytning af lejere, som har EWII som elselskab.
Som udgangspunkt tildeles personen, som du flytter el for via formularen tredjepart flytninger, elaftalen Prisloft.
Ønskes der en anden elaftale kan dette ændres enten via selvbetjeningen eller ved at kontakte kundeservice på 70 55 55 55. Så hjælper vi gerne med at finde den rette løsning.
Skal du melde flytning for din virksomhed?