Vilkår og betingelser for automatisk betaling

Her kan du finde vilkår og betingelser for automatisk betaling med betalingskort, MobilePay og Betalingsservice.

Generel information

Denne betalingsaftale træder i kraft ved aktiv markering af ”Jeg accepterer betalingsaftale” på betalingsformularen. Dermed tilkendegiver du accept af betingelserne udspecificeret i dette dokument, gældende mellem EWII A/S, CVR-nr. 28297947 og EWII Bredbånd A/S, CVR-nr. 37174111, Kokbjerg 30, 6000 Kolding og dig.

Tilbageførsel

Gældende regler for tilbageførsel af betalinger er specificeret af Finansrådet.

Vilkår for automatisk kortbetaling

For aftaler om automatisk kortbetaling gælder disse vilkår i tillæg til EWII og TREFORs generelle abonnements-, leverings- og tilslutningsvilkår. Ved modstrid mellem vilkårene går disse særskilte vilkår for automatisk kortbetaling forud. Derudover gælder de vilkår, som du har accepteret fra din kortudsteder.

Værd at vide

Du tilmelder dig automatisk kortbetaling i selvbetjeningen. Automatisk kortbetaling er på nuværende tidspunkt en gebyrfri betalingsløsning.

Tilmelding til automatisk kortbetaling træder straks i kraft. Hvis du ved tilmelding er tilmeldt en anden betalingsaftale afmeldes denne automatisk. Sker tilmelding efter modtagelse af en regning, vil tidligere betalingsmetode gælde indtil næste regning. Du bedes derfor være opmærksom på, om du har en ubetalt regning, som skal betales inden din tilmelding til automatisk kortbetaling træder i kraft. Ved tilmelding til automatisk kortbetaling, vil du modtage en bekræftelse på e-mail.

Betaling sker automatisk via dit tilmeldte betalingskort på regningens forfaldsdato. Du vil hver måned modtage en notifikation om automatisk træk med angivelse af beløb og betalingsdato.

Omkring den 22. i hver måned er din regning tilgængelig i selvbetjeningen. Du modtager ikke en kopi af regningen på mail, da vi vil beskytte dine data bedst muligt. Når du er tilmeldt automatisk kortbetaling er regningen blot til information og skal ikke behandles.

Køber du flere produkter hos EWII/TREFOR, er det nødvendigt at tilmelde flere installationsnumre til automatisk kortbetaling. Du skal foretage en tilmelding for hvert produkt, du ønsker at betale med denne løsning. Det fremgår af din profil i selvbetjeningen, hvor mange installationsnumre du har og hvilken betalingsmetode de er tilmeldt.

Fortrolig- og sikkerhed

Ved tilmelding til automatisk kortbetaling registrerer og opbevarer en tredjepart godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS – Payment Card Industry Data Security Standard) de nødvendige betalingskort-oplysninger til brug for automatisk debitering af dit betalingskort på vegne af EWII.

Kortindløser krypterer alle kortoplysninger i en såkaldt SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse kortnumre eller andre informationer, mens betalingen gennemføres.

Ændringer

Hvis du ønsker at afvise din betaling eller framelde dig automatisk kortbetaling, kan dette ske ved henvendelse til kundeservice på 70 55 55 55. Dette skal ske senest to hverdage inden betalingsfristen for at få virkning inden betalingsfristen.

Det er dit ansvar at sikre, at det tilmeldte betalingskort er gyldigt, og at betalingskort-oplysningerne på selvbetjeningen opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende.

Hvis din regning er tilmeldt automatisk kortbetaling, og den automatiske kortbetaling af en eller anden grund ikke kan gennemføres, er EWII berettiget til at sende dig en rykker. Rykkeren vil blive sendt til selvbetjeningen, og du vil modtage en notifikation via e-mail, når den er sendt.

Du kan til enhver tid ændre dine betalingskort-oplysninger og ændre din valgte betalingsmetode i selvbetjeningen.

Hverken afvisning af en enkelt betaling eller afmelding af alle fremtidige betalinger anses for en opsigelse af dit/dine leveringsaftaler med EWII/TREFOR. Disse leveringsaftaler skal opsiges i henhold til bestemmelserne i den enkelte aftale.

EWII forbeholder sig retten til at kunne ændre i vilkår og betingelser for automatisk kortbetaling ved at opdatere denne side. Du vil modtage varsel herom i selvbetjeningen.

Persondata

EWII A/S behandler de indtastede personoplysninger med henblik på at gennemføre betalingstransaktionen. Retsgrundlaget for behandlingen findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. CPR-nummer slettes efter oprettelse af betalingsaftalen, hvor øvrige oplysninger om transaktionen opbevares i henhold til gældende bogføringsregler. EWII A/S benytter FarPay A/S som leverandør af den elektroniske betalingsløsning. FarPay A/S er således databehandler for EWII A/S. Der er indgået en databehandleraftale, som sikrer, at oplysningerne behandles sikkert, forsvarligt og i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Oplysningerne videregives til kortindløser, der foretager en selvstændig behandling af oplysninger. Kortindløser er selvstændig dataansvarlig for deres respektive behandlinger. For øvrige oplysninger omkring EWII A/S’ behandling af dine personoplysninger henvises til EWIIs privatlivspolitik.

Vilkår for betalingsaftale med MobilePay

Accept og vilkår

For aftaler om MobilePay betalingsaftale gælder følgende vilkår i tillæg til EWII og TREFORs generelle abonnements-, leverings- og tilslutningsvilkår. Ved modstrid mellem vilkårene går disse særskilte vilkår for MobilePay forud. Derudover gælder de vilkår fra MobilePay Denmark A/S, som du har accepteret for anvendelsen af MobilePay.

Værd at vide

Du tilmelder dig MobilePay betalingsaftale i selvbetjeningen under din profil. Det er en forudsætning, at du har downloadet MobilePay appen og registreret dig som bruger. Det er på nuværende tidspunkt gebyrfrit at betale med MobilePay.

Tilmelding til MobilePay betalingsaftale træder straks i kraft. Hvis du ved tilmelding er tilmeldt en anden betalingsaftale afmeldes denne automatisk. Sker tilmelding efter modtagelse af en regning, vil tidligere betalingsmetode gælde indtil næste regning. Du skal derfor være opmærksom på, om du har en ubetalt regning, som skal betales inden din tilmelding til MobilePay betalingsaftale, træder i kraft. Ved tilmelding til MobilePay betalingsaftale, vil du modtage en bekræftelse på e-mail.

Betaling sker automatisk via MobilePay på regningens forfaldsdato. Du vil hver måned modtage en notifikation om automatisk træk med angivelse af beløb og betalingsdato. Du får også en notifikation med beløbet i MobilePay appen, dagen før betaling sker, medmindre du har slået dette fra generelt i appen eller specifikt for EWII. I appen har du overblik over nuværende og kommende betalinger, og du kan skifte mellem dine tilmeldte betalingskort.

Omkring den 22. i hver måned er din regning tilgængelig i selvbetjeningen. Du modtager ikke en kopi af regningen på mail, da vi vil beskytte dine data bedst muligt. Når du er tilmeldt MobilePay betalingsaftale er regningen blot til information og skal ikke behandles.

Køber du flere produkter hos EWII/TREFOR, er det nødvendigt at tilmelde flere installationsnumre til MobilePay betalingsaftale. Du skal foretage en tilmelding for hvert produkt, du ønsker at betale med denne løsning. Det fremgår af din profil i selvbetjeningen, hvor mange installationsnumre du har og hvilken betalingsmetode de er tilmeldt.

Du kan til enhver tid ændre dine kortoplysninger og framelde dig MobilePay i selvbetjeningen eller i appen. Du skal være opmærksom på, at du i MobilePay appen kan være nødt til at hæve din beløbsgrænse, hvis dine regninger er på store beløb. Hvis ikke du gør dette, vil din regning ikke blive betalt.

Fortrolig- og sikkerhed

Oplysningerne, du indtaster i MobilePay appen, vil udelukkende blive gemt af MobilePay Denmark A/S, der er udbyder af tjenesten.
EWII og MobilePay udveksler udelukkende oplysninger om dit kundenummer, et unikt betalings-id, det beløb der skal betales, og om beløbet er blevet betalt.

Ændringer

Du kan afvise din månedlige betaling i MobilePay appen indtil betalingen er gennemført. Afvisningen skal ske senest dagen inden betalingsfristen. Du skal fortsat betale regningen på anden vis, medmindre du gør indsigelse med regningen overfor EWII.

Du kan også helt afmelde fremtidige betalinger af dine regninger i MobilePay appen. Du modtager så automatisk din regning med post fremover inkl. et gebyr på 49,00 kr., hvis du ikke vælger en anden betalingsløsning.
Det er dit ansvar at sikre, at det tilmeldte betalingskort er gyldigt, og at betalingskort-oplysningerne opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende. MobilePay vil, gennem MobilePay appen, anmode dig om at opdatere dine kortoplysninger, hvis dit kreditkort udløber eller bliver udskiftet.

Hvis din regning er tilmeldt MobilePay betalingsaftale, og den automatiske betaling af en eller anden grund ikke kan gennemføres, er EWII berettiget til at sende dig en rykker. Rykkeren vil blive sendt til selvbetjeningen, og du vil modtage en notifikation via e-mail, når den er sendt.

Hverken afvisning af en enkelt betaling eller afmelding af alle fremtidige betalinger anses for en opsigelse af dit/dine leveringsaftaler med EWII/TREFOR. Disse leveringsaftaler skal opsiges i henhold bestemmelserne i den enkelte aftale.

EWII forbeholder sig retten til at kunne ændre i vilkår og betingelser for betalingsaftale med MobilePay ved at opdatere denne side. Du vil modtage varsel herom i selvbetjeningen.

Persondata

EWII A/S behandler de indtastede personoplysninger med henblik på at gennemføre betalingstransaktionen. Retsgrundlaget for behandlingen findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. CPR-nummer slettes efter oprettelse af betalingsaftalen, hvor øvrige oplysninger om transaktionen opbevares i henhold til gældende bogføringsregler. EWII A/S benytter FarPay A/S som leverandør af den elektroniske betalingsløsning. FarPay A/S er således databehandler for EWII A/S. Der er indgået en databehandleraftale, som sikrer, at oplysningerne behandles sikkert, forsvarligt og i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Oplysningerne videregives til MobilePay Denmark A/S, der foretager en selvstændig behandling af oplysninger. MobilePay Denmark A/S er selvstændig dataansvarlig for deres respektive behandlinger. For øvrige oplysninger omkring EWII A/S’ behandling af dine personoplysninger henvises til EWIIs privatlivspolitik.

Vilkår for betalingsaftale med Betalingsservice

Accept og vilkår

For aftaler om automatisk betaling med Betalingsservice gælder disse vilkår i tillæg til EWII og TREFORs generelle abonnements-, leverings- og tilslutningsvilkår. Ved modstrid mellem vilkårene går disse særskilte vilkår for Betalingsservice forud. Derudover gælder de vilkår fra Nets A/S, som du har accepteret for brugen af Betalingsservice.

Værd at vide

Du kan tilmelde din regning til Betalingsservice enten i din bank, i netbank, når du betaler dit girokort eller ved at ringe til kundeservice på 70 55 55 55. Der er et gebyr på 6,50 kr. pr. regning.

Ved at tilmelde dig MobilePay betalingsaftale eller automatisk kortbetaling, sparer du dit gebyr for Betalingsservice på 5,75 kr. pr. regning.

Ved tilmelding til Betalingsservice, er det en god idé at have din seneste regning ved hånden, så du har alle de informationer du skal bruge. For at tilmelde Betalingsservice, skal du bruge vores Nets-nummer og debitorgruppenummer, som du ligeledes finde på din regning.

Betaling sker automatisk på regningens forfaldsdato. Omkring den 22. i hver måned er din regning tilgængelig i selvbetjeningen. Du modtager ikke en kopi af regningen på mail, da vi vil beskytte dine data bedst muligt. Når du er tilmeldt Betalingsservice er regningen blot til information og skal ikke behandles.

Køber du flere produkter hos EWII/TREFOR, er det nødvendigt at tilmelde flere installationsnumre til Betalingsservice. Du skal foretage en tilmelding for hvert produkt, du ønsker at betale med denne løsning. Det fremgår af din profil i selvbetjeningen, hvor mange installationsnumre du har, og hvilken betalingsmetode de er tilmeldt.

Du kan til enhver tid ændre dine betalingsmetoder i selvbetjeningen og framelde dig Betalingsservice i din bank eller netbank.

Fortrolig- og sikkerhed

Oplysningerne, du indtaster i forbindelse med tilmelding til Betalingsservice, vil udelukkende blive gemt af Nets A/S, der er udbyder af tjenesten. EWII og Nets A/S udveksler udelukkende oplysninger om dit kundenummer, et unikt betalings-id, det beløb der skal betales, og om beløbet er blevet betalt.

Ændringer

Hvis du ønsker at afvise din betaling af en regning med Betalingsservice, kan afvisningen ske ved henvendelse til din bank eller ved at kontakte kundeservice på 70 55 55 55. Afvisningen skal ske senest den 7. i betalingsmåneden.

Hvis betalingen allerede er gennemført, vil det overførte beløb blive tilbageført til din konto. Oplysninger om tilbageførsel vil fremgå i selvbetjeningen i løbet af et par dage. En betaling kan kun afvises eller tilbageføres i sin helhed.

Afvisningen eller tilbageførsel gælder kun den konkrete betaling og således ikke for fremtidige betalinger i henhold til betalingsaftalen. Ønsker du at standse fremtidige betalinger generelt, kan du afmelde din betalingsaftale i din netbank eller ved at kontakte kundeservice på 70 55 55 55.

Hvis din regning er tilmeldt Betalingsservice, og den automatiske betaling af en eller anden grund ikke kan gennemføres, er EWII berettiget til at sende dig en rykker. Rykkeren vil blive sendt til selvbetjeningen, og du vil modtage en notifikation via e-mail, når den er sendt.

Hverken afvisning af en enkelt betaling eller afmelding af alle fremtidige betalinger anses for en opsigelse af dit/dine leveringsaftaler med EWII/TREFOR. Disse leveringsaftaler skal opsiges i henhold til bestemmelserne i den enkelte aftale.

EWII forbeholder sig retten til at kunne ændre i vilkår og betingelser for betalingsaftale med Betalingsservice ved at opdatere denne side. Du vil modtage varsel herom i selvbetjeningen.

Persondata

EWII A/S behandler de indtastede personoplysninger med henblik på at gennemføre betalingstransaktionen. Retsgrundlaget for behandlingen findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. CPR-nummer slettes efter oprettelse af betalingsaftalen, hvor øvrige oplysninger om transaktionen opbevares i henhold til gældende bogføringsregler. EWII A/S benytter FarPay A/S som leverandør af den elektroniske betalingsløsning. FarPay A/S er således databehandler for EWII A/S. Der er indgået en databehandleraftale, som sikrer, at oplysningerne behandles sikkert, forsvarligt og i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Oplysningerne videregives til Nets A/S, der foretager en selvstændig behandling af oplysninger. Nets A/S er selvstændig dataansvarlig for deres respektive behandlinger. For øvrige oplysninger omkring EWII A/S’ behandling af dine personoplysninger henvises til EWIIs privatlivspolitik.